Villkor

När det gäller konsumentköp gäller bestämmelserna i lagen om utlämnande av ansvarsfriskrivning och upphävningsrätt etc. på distans och försäljning utanför en permanent försäljningsplats (ångerrätten). Du kan läsa ångerrätten här: https://lagen.nu/2005:59

Registrering av information

Kundinformation registreras endast i samband med försäljning. Informationen du tillhandahåller är konfidentiell och ingen information vidarebefordras eller säljs till någon tredje part. Om du registrerar dig som nyhetsbrevmottagare i shoppingprocessen kommer endast ditt namn och e-postadressen du anger att användas för detta ändamål. MediaExpert.Se lagrar inte kreditkortsinformation.

 

Porto och frakt

Vi kommer att behandla din beställning inom tre arbetsdagar. Det finns en fraktkostnad på 49, - kr.

Vår returpolicy varar i 30 dagar efter mottagande av produkter och gäller om kunden inte är helt nöjd med produkterna från oss. Tyvärr, om 30 dagar har gått sedan ditt köp kan vi inte erbjuda dig återbetalning eller utbyte. Vid retur utanför vår tillfredsställelsesgaranti, och ingen särskild anledning anges för retur, gäller standard 14-dagars returpolicy. Vi har bifogat ett standarduttagningsformulär med en 14-dagarsfrist på kvittonmeddelandet du får för köp som krävs enligt norsk lag. Ångerrätten kan skickas till oss via e-post

kontakt.mediaexpert@gmail.com

Om vi får en retur / klagomål som inte godkänns, måste kunden betala frakten i förväg för att returnera varan.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den.

 

Pengar tillbaka-garanti / 30 dagars öppet köp / 45 dagars frakt säkerhet

För att ge dig ytterligare säkerhet erbjuder vi dig pengarna tillbaka om du inte är nöjd. När allt kommer omkring är det tillåtet att ändra sig!

30 dagars öppet köp gäller inte mobiltelefoner, kök, prenumerationer, spel, mjukvara och hygienprodukter med trasig tätning. Hygienprodukter inkluderar tandvårdsprodukter, hud- och kroppsvårdsprodukter, öronproppar / hörlurar i örat och liknande. Vi förbehåller oss rätten att dra tillbaka rätten att upprepa missbruk.

OBS! Produkten som ska levereras måste vara i samma skick som när den köptes.

 

Paket som inte hämtas

Om köparen inte tar upp ett paket måste köparen täcka kostnaden för ny frakt.

Att använda ångerrätten och inte få en beställning är inte detsamma. Om du vill utnyttja den 14-dagars ångerrätten ber vi dig att hämta paketet och följa anvisningarna som måste bifogas din beställning.

Bring / Posten skickar ut ett meddelande vid ankomst av varor så snart det har kommit till leveransplatsen. Detta meddelande kommer att skickas igen efter ungefär en vecka. Om paketet inte hämtas inom 14 dagar kommer det att skickas tillbaka till oss med anmälan om osamlade varor. Vi förbehåller oss rätten att ta ut en avgift på SEK 150 för sändningar som inte hämtas. Denna avgift täcker våra administrativa kostnader i samband med behandlingen av returen. Avgiften dras av från det totala betalda beloppet, varefter resten återbetalas till ditt registrerade kreditkort. Du kommer att meddelas via e-post om detta.

 

Paket förlorade eller glömda att levereras av Posten.

Om vi har ett spårningsnummer och därför kan bevisa att paketet har levererats, har vi inget ansvar att återbetala pengarna och därför faller ansvaret på Posten. Vi ber därför alla kunder kontrollera med posten om paketet har glömts att levereras och fortfarande finns i lager -

OBS: Posten har kommenterat att det finns en ökning i fall där paket har stulits.

 

Återbetalningar (om tillämpligt)

När ditt klagomål / retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännande eller avslag på din återbetalning.
Om du har godkänts behandlas din återbetalning och en kredit krediteras automatiskt tillbaka till ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom 5-10 dagar.

 

Sen eller ingen återbetalning (om tillämpligt)

Hvis du ikke har mottatt en tilbakebetaling ennå, må du først sjekke bankkontoen din igjen.
Kontakt deretter kredittkortselskapet ditt, det kan ta litt tid før tilbakebetaling er offisielt postet.
Neste, kontakt din bank. Det er ofte litt behandlingstid før en tilbakebetaling blir lagt ut.
Hvis du har gjort alt dette, og du fortsatt ikke har mottatt din tilbakebetaling, vennligst kontakt oss på

kontakt.mediaexpert@gmail.com

 

Försäljningsartiklar (om tillämpligt)

Endast fasta priser kan återbetalas, tyvärr kan artiklar inte återbetalas om rabatten har varit större en 50%.

Utveksling (hvis aktuelt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande till oss.

Gåvor

Om objektet markerades som en gåva när det köpts och skickades direkt till dig, kommer du att få en presentkredit för värdet av returen. När det returnerade objektet tas emot kommer ett presentkort att skickas till dig.

Om föremålet inte markerades som en gåva när det köptes, eller om givaren fick beställningen skickad till sig själv att ge dig senare, skickar vi en återbetalning till gåvagivaren och han kommer att få reda på din återkomst.

Frakt

Du ansvarar för att betala dina egna fraktkostnader för att returnera din artikel. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en återbetalning dras fraktkostnaden tillbaka.


Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du skickar en vara över 700 sek, kan du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får den returnerade artikeln.